“Volem aconseguir la intel·ligència emocional artificial més precisa del mercat”

Entrevista a Aniol Hervás, Enginyeria Química UAB ’18, cofundador i director d’Emocional, una plataforma que va néixer el 2020 amb l’objectiu de fer més accessible l’atenció psicològica als joves i de millorar la situació laboral dels psicòlegs. A més, amb un element tecnològic disruptor: el desenvolupament d’un algoritme propi de reconeixement emocional.


Per què vas escollir estudiar Enginyeria Química a la UAB?

Volia enfocar-me en energies renovables i era el grau més relacionat amb la temàtica. Vaig escollir la Universitat per les assignatures i perquè em vaig enamorar del campus, volia viure-ho.


Com va ser l’experiència de viure el campus?

Molt bona, de fet encara visc amb els mateixos companys de pis des que vaig començar ara fa nou anys, som com una família. L’experiència és molt bona, recomano a tothom l’experiència de viure fora de casa durant els estudis.

Com vas anar enfocant la teva carrera laboral?

Amb 18 anys costa molt saber a què et vols dedicar, a la carrera vaig aprendre altres camins i sortides, tot i que vaig acabar els estudis sense saber a què em volia dedicar i vaig decidir fer un màster en Enginyeria. Amb 19 anys vaig començar a treballar en un càtering, allà és on conec al meu soci actual d’Emocional. Vam començar com a cambrers i finalment vam acabar portant el càtering.

Com i quan sorgeix Emocional?

El projecte neix durant el confinament, el 2020. Només acabar el màster, vaig posar-me a buscar feina, però em va ser molt més difícil del que m’esperava. A les empreses no els importa tant la teva formació sinó l’experiència. El meu soci, Pedro Espinosa, psicòleg de professió, acabava d’aconseguir una feina i amb el confinament la va perdre. Ens vam trobar en aquesta situació i volíem muntar una plataforma per ajudar als joves, però no sabíem ben bé de què. Finalment, el gener de fa un any vam decidir que fos enfocada a la psicologia. En aquell moment, jo treballava com a controller a Danone, i ho vaig deixar al març per dedicar-me al projecte i a l’abril hi entra l’Albert Cardenete, Física i Matemàtiques UAB ’18, i vam treure la primera versió el juny del 2021


Què voleu aportar?

Un dels problemes principals en l’àmbit de la salut mental és l’accés, està molt deixat i en mans de la sanitat privada. La idea inicial va ser ajudar als joves i, per altra banda, als psicòlegs joves. És un sector amb molta formació, però on és molt complicat entrar en el món laboral d’una forma digne. Neix com una plataforma on, a partir d’un algoritme de machine learning, et donem una psicòloga que encaixa amb el que tu busques. A banda d’això, vam crear una plataforma on poder fer la teràpia online amb tots els recursos: videotrucada, xat, passarel·la de pagament, motor de reserves. A més, tenim meditacions i tests psicològics que amb un clic, et donen tots els resultats. Volem portar la psicologia al món digital.

L’algoritme l’heu creat vosaltres?

Sí, és de creació pròpia. L’estem entrenant amb el reconeixement facial, capta les emocions bàsiques: felicitat, tristesa, sorpresa… Et diu en quin percentatge estàs content i en quin percentatge estàs trist, i et recomana programes de salut o indicacions per a millorar. Aprèn en base a com l’entrenes i quines imatges i antecedents li dónes. Ens serveix per a dues coses, la primera, per a que la psicòloga tingui un escàner psicològic, una opinió més quan està fent la videotrucada. La segona, és per a l’ús individual, les persones poden interactuar amb la plataforma i poden crear un registre de com estan, com se senten.

Quina és la situació actual del projecte?

Tenim bastants clients i podem omplir les agendes de les psicòlogues que tenim. Tot i això, el que ens demanen els inversors és centrar-nos en la part de negoci i anar a un model encarat a empresa. Vam néixer anant directament a client i fa unes setmanes hem fet un canvi bastant gran, hem pivotat cap business to  business (B2B).

Oferim una eina als departaments de Recursos Humans d’empreses i entitats perquè puguin gestionar la salut mental dels seus treballadors, de forma anònima, però els donem uns indicadors, per exemple, el percentatge del seu personal amb ansietat, de gent en risc de deixar l’empresa o de baixa laboral i un percentatge de felicitat. També estem molt contents, ja que l’equip ha crescut molt en poc temps, vam començar sent 3 i actualment som 9 treballadors.

Quines són les vies de finançament?

Hem aixecat una petita ronda de family, friends and fools, que ens ha servit per seguir endavant i ara sí que estem entrant en primeres rondes d’inversió, tant pública com privada. Com a part pública hem demanat una línia de finançament ENISA i també a ACCIÓ. Ara fem una petita ronda de 100.000, però al març o abril anirem a una de 500.000. Hi ha moltes fires, ara serem al Mobile World Congress, ens han acceptat i ens donen un stand.

Quins són els vostres reptes de futur?

Estem treballant en un algoritme més disruptiu amb la idea que en un futur sigui capaç de traduir les dades en una patologia mitjançant el reconeixement facial de les emocions, el to de veu i la rapidesa en la parla. El nostre objectiu és créixer exponencialment en 2-3 anys i tenir entre 250 i 300 treballadors en l’equip, dels quals el 50% seran enginyers informàtics i especialistes en intel·ligència artificial (matemàtics, físics i altres enginyeries).

Volem aconseguir la intel·ligència emocional artificial més precisa del mercat. Gràcies a la millora dels nostres models d’aprenentatge profund i una gran quantitat de dades, serem capaços de generar models predictius de comportaments i estats emocionals futurs, millorant significativament la nostra capacitat preventiva. Aproximadament en 4,5 anys assolir la categoria d’unicorn i dins de 6,5 anys sortir a la borsa de Nova York.

Crea tu sitio web con WordPress.com
Comenzar
A %d blogueros les gusta esto: